Alzheimer Socks is een initiatief om de ziekte van Alzheimer en andere vormen van dementie bespreekbaar te maken en te investeren in een oplossing. Hiervoor heb ik onder andere een winkeldisplay ontwikkeld, diverse online banners en abri's.
Voor dit chocolademerk heb ik een re-branding gecreƫerd, voor de opening van hun nieuwe winkel. Hierbij heb ik verschillende marketing materialen ontwikkeld zoals raambelettering en advertenties. Daarbij behoorde een nieuwe styleguide en social media plan. Ook heb ik de fotoshoot voor de productfotografie en campagne verzorgd.
Ijsjes Direct is een platform voor zakelijke bestsellers van ijsjes. Samen met een collega heb ik hiervoor het logo ontwikkeld. Daarna ben ik verder gegaan met het ontwerpen van de styleguide, waaronder de kleuren en fonts. Ook heb ik voor online een aantal banners gecreƫerd.
Tijdens mijn afstudeerstage bij De Persgroep heb ik een volledige re-branding van het merk Koffievoordeel voldaan. Hierbij heb ik naast de re-branding van het logo, ook de gehele stijl aangepast. Denk hierbij aan onder andere de kleuren, fonts, styleguide en toepassingen.
Dit is de ultieme combinatie tussen twee vormen van kunst: graffiti en kalligrafie, waarbij alles om de letters draait. Calligraffiti is de bewuste poging om letters of woorden in een visuele compositie te verwerken. Het is iets wat ik ontzettend graag doe in mijn vrije tijd, maar ik combineer het ook vaker met een design. Zo krijg je een unieke, authentieke creatie.
Voor deze fictieve opdracht heb ik een huisstijl en een app ontwikkeld voor de Toneelgroep Eindhoven. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van veel kleuren en spontaniteit, om op te vallen tussen concurrentie. In de app kunnen bezoekers onder andere de agenda bekijken en kaarten aanschaffen.
Voor deze brouwerij heb ik een huisstijl en etiket ontwikkeld. 'Scorpion & Twins' is een spiced ale met opvallende smaken van sinaasappel en speculaas. Sinds begin december 2018 is Scorpion & Twins met de vernieuwde etiketten te verkrijgen bij twee locaties. Afname bij de brouwerij kan ook. Bij dit ontwerp heb ik gebruik gemaakt van calligraffiti.
Tijdens mijn stage bij XITE heb ik de nieuwe huisstijl mogen ontwerpen met een aantal collega's. Het logo, de beeldmerken, social media, commercials, televisie en meer is volledig herpakt in de nieuwe stijl.
Oftewel kartclub Hoeksche Waard, vond dat het tijd was voor een nieuwe, sprekende huisstijl. Hier ben ik mee aan de slag gegaan, en op dit moment nog mee bezig. Het logo en de vormgeving daaromheen staat vast. De toepassingen volgen nog!
Handlettering is ontwikkeld uit de kalligrafie en veel mensen zien het ook als moderne kalligrafie. Tegenwoordig zie je handlettering overal terugkomen. Denk bijvoorbeeld aan teksten op kaarsen, schilderijen, logo's en verpakkingen.
Voor een fictieve opdracht heb ik een huisstijl en website ontwerp gemaakt voor een bed & breakfast. In dit concept wordt kunst met een verblijf gecombineerd. Het is vooral gericht op kunstliefhebbers.
Tijdens een stage heb ik een krantje vormgegeven voor Sauter Wijnen. Sauter is een bekend wijnhuis, van origine een oer-Maastrichts familiebedrijf. In dit krantje zijn verschillende factoren naar voren gekomen: typografie, hand lettering, fotografie, dtp-werk en tekeningen. Ook heb ik nog andere verschillende uitingen mogen ontwerpen voor Sauter Wijnen.
Dirty Sneaker Livin' is een concept waarvoor ik samen met een collega een huisstijl heb ontwikkeld. Door de vrolijke kleuren valt dit ontwerp erg op en spreekt het de doelgroep aan.